Inne witryny Grupy Schouten & Nelissen

Program kursu

  • Pakiet 1

    Lekcja 1: Dramaturgia. Krótka historia dramaturgii: Arystoteles, Horacy. Dramaturgia współczesna. Ogólna struktura scenariusza. Paradygmat. Struktura otwarta.

    Lekcja 2: Scenariusz – podstawowe informacje. Forma scenariusza kinowego i telewizyjnego. Kino a telewizja – podstawowe różnice przy pisaniu scenariuszy.

  • Pakiet 2

    Lekcja 3: Pomysł filmowy. Jak pracować nad pomysłem? Co to jest historia? Jak przejść od pomysłu do fabuły? Typy konfliktów.

    Lekcja 4: Fabuła. Rozwijanie pomysłu w fabułę. Dokumentacja materiałów scenariuszowych. Elementy uatrakcyjniania fabuły. Wstępne informacje o strukturze scenariusza. Dwa prawa pisania scenariuszy.

  • Pakiet 3

    Lekcja 5: Postać. Identyfikacja widza z postacią. Wielowymiarowość postaci. Kartoteka postaci.

    Lekcja 6: Praca nad postacią. Język postaci. Typy postaci. Rozwijanie postaci. Opis główny i uboczny postaci.

  • Pakiet 4

    Lekcja 7: Dialog filmowy. Rozmowa w życiu codziennym a dialog scenariuszowy. Cechy dobrego dialogu. Funkcje dialogu.

    Lekcja 8: Praca nad dialogiem. Przygotowanie dialogu. Przykłady różnych typów dialogu i ich cechy charakterystyczne.

  • Pakiet 5

    Lekcja 9: Scena. Co to jest scena scenariusza? Jak opisać scenę? Wybór miejsca sceny.

    Lekcja 10: Komponenty i typy scen. Komponenty sceny. Typy scen. Jak budować scenę? Wewnętrzna dramaturgia sceny. Jak weryfikować scenę?

  • Pakiet 6

    Lekcja 11: Sekwencja scen. Typy sekwencji scenariuszowych. Budowa sekwencji scen.

    Lekcja 12: Budowa sekwencji scen. Przejścia w sekwencji. Sekwencje równoległe. Sekwencje przeplatane. Weryfikacja sekwencji.

  • Pakiet 7

    Lekcja 13: Struktura scenariusza telewizyjnego. Filmy telewizyjne. Struktura 30 minut. Struktura 60 minut.

    Lekcja 14: Struktura filmu kinowego. Układ scen i sekwencji. Gatunek a struktura scenariusza. Weryfikacja struktury.

  • Pakiet 8

    Lekcja 15: Adaptacje filmowe. Jak znaleźć materiał? Jak dokonać selekcji?

    Lekcja 16: Filmy dla dzieci. Specyfika opowiadania. Postacie filmów dziecięcych.

  • Pakiet 9

    Lekcja 17: Komedia telewizyjna. Co wzbudza śmiech? Komedia telewizyjna. Typy komedii telewizyjnych. Sitcom. Składanka. Stand-up comedy.

    Lekcja 18: Elementy komedii filmowej. Postać. Dialog. Akcja. Rodzaje żartów komediowych.

  • Pakiet 10

    Lekcja 19: Film kryminalny. Typy filmów kryminalnych. Bohater a przestępca. Język kryminału. Dokumentacja.

    Lekcja 20: Struktura filmu kryminalnego. Postać a akcja. Suspens.

  • Pakiet 11

    Lekcja 21: Film obyczajowy. Elementy charakterystyczne. Postać. Dylemat. Dyscyplina narracyjna.

    Lekcja 22: Seriale obyczajowe. Film a życie codzienne. „Opery mydlane”. Telenowele. „Biblia” telenoweli.

  • Pakiet 12

    Lekcja 23: Film dokumentalny. Pomysł. Dokumentacja. Narracja.

    Lekcja 24: Film reklamowy. Specyfika rynku reklamy. Zapis scenariusza. Emocje. Słowa klucze.

  • Pakiet 13

    Lekcja 25: Analiza przykładowego scenariusza – część I. Pomysł i fabuła.

    Lekcja 26: Analiza przykładowego scenariusza – część II . Struktura i suspens.

  • Pakiet 14

    Lekcja 27: Praca nad scenariuszem telewizyjnym – część I. Wybór tematu i gatunku. Kreacja postaci.

    Lekcja 28: Praca nad scenariuszem telewizyjnym – część II. Struktura. Przykładowe rozwiązania.

  • Pakiet 15

    Lekcja 29: Praca nad własnym scenariuszem kinowym – część I. Wybór tematu. Wstępna organizacja pracy. Drabinka scenariuszowa. Lista postaci. Konflikty.

    Lekcja 30: Praca nad własnym scenariuszem kinowym – część II. Pierwsze 10 stron. Warianty fabularne. Weryfikacja.

  • Pakiet 16

    Lekcja 31: Organizacja pisania. Jak się organizować? Jak wybierać tematy? Jak gromadzić materiały? Nowela filmowa i treatment. Komputer jako narzędzie. Czas pracy nad scenariuszem.

    Lekcja 32: Rynek telewizyjny i filmowy. Jak i gdzie sprzedawać scenariusze? Jak wypracować kontakty z producentami? Współpraca z reżyserem i producentem. Rozeznanie rynku.

Kliknij i odbierz PÓŁ kursu ZA DARMO