Inne witryny Grupy Schouten & Nelissen

Program kursu

  • Moduł 1 - Jak wybrać i rozpocząć własny biznes?

    Czym jest działalność gospodarcza. Kim jest przedsiębiorca. Czy jesteś gotów do prowadzenia działalności gospodarczej. Koncesje, licencje, zezwolenia.

    Jak rozpocząć działalność gospodarczą. Rejestracja działalności gospodarczej. Potrzebne wpisy i wnioski.

    Opodatkowanie i jego formy. Podatek VAT. Rachunek bankowy. Ubezpieczenie społeczne i zdrowotne.

    Siedziba firmy. Gospodarowanie "na własnym" a gospodarowanie "na cudzym". Wymogi techniczne budynku i otoczenia.

  • Moduł 2 - Decyzja o wyborze rodzaju działalności gospodarczej

    Rodzaje działalności gospodarczej przedsiębiorców. Przedstawicielstwo handlowe i franczyza.

    Podstawy wyboru rodzaju działalności gospodarczej a potrzeby rynku. Analiza SWOT.

    Proste formy prawne prowadzenia działalności gospodarczej. Osoba fizyczna. Spółki i ich rodzaje.

    Kierowanie firmą i jej reprezentacja. Planowanie, realizacja i kontrola. Struktura i podział funkcji w przedsiębiorstwie. Reprezentacja i pełnomocnictwa.

    Odpowiedzialność wobec klientów.

  • Moduł 3 - Podatki w działalności gospodarczej

    Opodatkowanie działalności gospodarczej. Podatki majątkowe. Podatek rolny. Podatek leśny. Podatek od nieruchomości. Podatek od środków transportowych.

    Podatek dochodowy. Podatek VAT. Podatek akcyzowy.

    Rodzaje uproszczonych form opodatkowania dochodów z działalności gospodarczej. Karta podatkowa.

    Księgowość w firmie. Księga podatkowa. Pozostałe dokumenty. Dowody księgowe. Ewidencje dodatkowe.

  • Moduł 4 - Ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne biznesmena

    Ubezpieczenia społeczne i zdrowotne.

    Zatrudnianie rodziny w firmie. Nierzetelne powiązania między podatnikami.

    Zatrudnianie i zwalnianie pracowników. Rodzaje umów. Ubezpieczenie społeczne i zdrowotne pracowników. Czas pracy. Urlopy. Wynagrodzenia.

  • Moduł 5 - Umowa sprzedaży wyrobów i towarów

    Sprzedaż i umowy podobne do sprzedaży.

    Rękojmia. Wady fizyczne. Wady prawne. Roszczenia przysługujące kupującemu. Gwarancja jakości.

    Sprzedaż konsumencka. Sprzedaż międzynarodowa. Usługi i ich rodzaje. Elementy treści umowy o świadczenie usług.

    Pośrednictwo w działalności gospodarczej. Komis. Powiernictwo. Franchising. Istota i rodzaje rozliczeń finansowych w działalności gospodarczej.

  • Moduł 6 - Analiza rynku

    Marketing w przedsiębiorstwie. Czym jest produkt? Czym jest rynek? Biznesplan. Strategie rozwoju firmy.

    Marketing-mix. Produkt. Strategie ustalania cen. Dystrybucja. Promocja. Sprzedaż. Public relations.

    Klient w centrum zainteresowania firmy

Kliknij i odbierz PÓŁ kursu ZA DARMO