Blog językowy ESKK

Odpoczynek i efektywność w pracy – jaka jest między nimi zależność?

Czy zdajesz sobie sprawę, że odpoczynek ma ogromne znaczenie dla Twojej efektywności w pracy? W starożytności prawo do odpoczynku przysługiwało tylko przedstawicielom klas uprzywilejowanych (niewolnicy, którzy nie byli traktowani jako istoty społeczne, nie mieli czasu wolnego). Dziś na szczęście prawo to mają wszyscy. Nie tylko prawo. Obowiązek.

Czytaj dalej »

Kreatywne myślenie – definicja, znaczenie i techniki

Twórcze myślenie może skutecznie pomóc w nauce – przydaje się podczas rozwiązywania zadań praktycznych, pisania wypracowań czy tworzenia projektów. Również pracodawcy wśród wielu kryteriów, którym sprostać powinni kandydaci do pracy, niemal zawsze wymieniają tę umiejętność. Zdolność ta uwarunkowana jest w dużym stopniu poziomem inteligencji, wymaga jednak usprawniania i ćwiczeń.Dowiedz się więcej o kreatywnym myśleniu, poznaj techniki, które pomogą Ci pracować nad tą umiejętnością.

Czytaj dalej »

Zaradź jesiennej depresji korzystając z ekologicznych źródeł energii

Jesienna depresja to w dużej mierze skutek braku słońca. A to Słońce jest źródłem wszelkiego życia na Ziemi. Jesienny spadek energii, spowodowany ograniczonym dopływem światła słonecznego, można jednak uzupełnić naturalnymi preparatami ziołowymi. Są powszechnie dostępne, skuteczne, a przede wszystkim... ekologiczne :) Dowiedz się, jak radzić sobie z jesienną chandrą.

Czytaj dalej »

Jesienna chandra – jak sobie z nią radzić?

Jesienna depresja - któż o niej nie słyszał? Jesienią, szczególnie późną, bywa tak, że jesteśmy skłonni widzieć świat wyłącznie w ciemnych barwach. Boleśnie odczuwamy koniec lata, a kiedy dnia prawie już nie ma i noc zdaje się trwać dobę, ciemno, zimno i smutno staje się również w duszy.

Czytaj dalej »

Jak czerpać radość z nauki, czyli o sztuce uczenia się

Czerpanie radości z nauki - czy wierzysz, że to możliwe? Pierwszym skojarzeniem, które wywołuje słowo „nauka”, jest najczęściej wkuwanie słówek, formułek matematycznych i teorii fizycznych, czyli... nic przyjemnego. Czy nauka musi oznaczać przymus, obowiązek, oparty na zasadzie „trzech z”: zakuć, zdać, zapomnieć? Jak sprawić, by stała się nie tylko skuteczna, ale i przyjemna?

Czytaj dalej »