Blog językowy ESKK

Zapamiętuj przez skojarzenia dzięki potędze wyobraźni!

Techniki zapamiętywanie oparte na nauce przez skojarzenia, m.in. metoda skojarzeń swobodnych, posiadają ogromny potencjał, który może sprawić, że niemal uczeń będzie z łatwością zapamiętywał nowe słowa i frazy. Dowiedz się więcej o zapamiętywaniu przez skojarzenia.

Czytaj dalej »

Dlaczego mówiąc po francusku… dobrze wychodzimy na zdjęciach?

O francuskim zwykle mówi się, że jest językiem miłości. Ciekawy eksperyment Nikona dowodzi, że nie tylko. Jest także językiem dobrej prezencji i uśmiechu.“Cheese” to słowo, które często wypowiadamy podczas robienia zdjęcia. Jednak według najnowszych badań, są słowa, które nadają się do tego jeszcze lepiej. Okazuje się, że najlepiej pod tym względem wypada język francuski.

Czytaj dalej »

Co Polacy robią w wolnym czasie? Zaskakujące wyniki badań

Czy zdarzyło Ci się zastanawiać, co takiego Polacy robią w wolnym czasie? Jak spędzają czas po pracy? Co robią w weekendy? Odpowiedzi na te pytanie znaleźć można w najnowszych badaniach. Firma MB SMB/KRC sprawdziła, co Polacy robią w wolnym czasie. Okazuje się, że jesteśmy bardzo... nudnym społeczeństwem. Połowa z nas ogląda telewizję, a 25% śpi. Do braku jakichkolwiek zainteresowań przyznaje się co piąty ankietowany. Te osoby deklarują, że w wolnym czasie... nic nie robią.

Czytaj dalej »

Fałszywi przyjaciele w nauce języków – co to takiego?

Czy zdarzyło Ci się spotkać termin fałszywi przyjaciele? Możliwe, że spotkałeś go w kontekście innym niż języki obce. W przypadku języków jest to jednak ciekawe, ale także problematyczne zagadnienie. Zapraszamy do zapoznania się z tematem fałszywych przyjaciół, znanych też jako tautonimy.

Czytaj dalej »

Wykluczenie cyfrowe, czyli o Internecie dla starszych i mniej zaawansowanych

Wykluczenie cyfrowe to zjawisko niemożności skorzystania z technologii cyfrowych wynikające z różnych przyczyn, także ze słabej znajomości tych technologii. Szczególnie często dopada osoby starsze. Postanowiliśmy bliżej sprawdzić, jak wygląda problem wykluczenia cyfrowego w Polsce w kontekście nauki języków obcych.

Czytaj dalej »