Program kursu
MODUŁ I: Lekcje 1-12: Wybrane zagadnienia z zarządzania działalnością spedycyjną
MODUŁ II: Lekcje 13-14: Ekonomika przedsiębiorstwa spedycyjnego
MODUŁ III: Lekcje 15-16: Środki transportowe i podstawy eksploatacji pojazdów
MODUŁ IV: Lekcje 17-22: Logistyka w przedsiębiorstwie spedycyjnym
MODUŁ V: Lekcje 23-26: Podstawy marketingu
MODUŁ VI: Lekcje 27-30: Rachunkowość zarządcza
MODUŁ VII: Lekcje 31-32: Sztuka negocjacji
- Pakiet 1
Lekcja 1: Podstawowe pojęcia w spedycji. Charakterystyka rynku usług spedycyjnych
Lekcja 2: Specyfika rynku usług spedycyjnych w Polsce
- Pakiet 2
Lekcja 3: Organizacja prac załadunkowych i rozładunkowych
Lekcja 4: Wybór środka transportu
- Pakiet 3
Lekcja 5: Organizacja przewozów ładunków niebezpiecznych
Lekcja 6: Ubezpieczenia w spedycji i transporcie
- Pakiet 4
Lekcja 7: Odpowiedzialność spedytora i przewoźnika
Lekcja 8: Spedycja gałęziowa
- Pakiet 5
Lekcja 9: Dokumentacja transportowa
Lekcja 10: Planowanie i realizacja zleceń w spedycji
- Pakiet 6
Lekcja 11: Umowa spedycji i zlecenie spedycyjne
Lekcja 12: Problematyka celna w spedycji
- Pakiet 7
Lekcja 13: Transport jako dziedzina gospodarcza. Spedycja w procesie wymiany handlowej
Lekcja 14: Formy usług transportowych na rynku oraz efektywność funkcjonowania przedsiębiorstw spedycyjnych
- Pakiet 8
Lekcja 15: Środki transportu oraz koszty eksploatacyjne pojazdów
Lekcja 16: Organizowanie zadań transportowych oraz techniczne utrzymanie pojazdów
- Pakiet 9
Lekcja 17: Podstawowe pojęcia w logistyce
Lekcja 18: Transport
- Pakiet 10
Lekcja 19: Zarządzanie magazynem i zapasami
Lekcja 20: Zarządzanie łańcuchem dostaw
- Pakiet 11
Lekcja 21: Systemy informacji w logistyce, automatyczna identyfikacja i elektroniczna wymiana danych – EDI
Lekcja 22: Transport i spedycja w ujęciu logistyczno-ekologicznym
- Pakiet 12
Lekcja 23: Istota i miejsce marketingu w działalności transportowej. Zachowanie się konsumentów na rynku usług transportowych
Lekcja 24: Badania marketingowe i strategia marketingowa w transporcie
- Pakiet 13
Lekcja 25: Usługa transportowa jako element marketingu. Cena usług transportowych
Lekcja 26: Dystrybucja i promocja usług transportowych. Zarządzanie marketingowe przedsiębiorstwem transportowym
- Pakiet 14
Lekcja 27: Istota rachunkowości zarządczej
Lekcja 28: Koszty jako element procesu decyzyjnego; klasyfikacja kosztów
- Pakiet 15
Lekcja 29: Rachunek kosztów i jego systemy
Lekcja 30: Kalkulacja i analiza kosztów
- Pakiet 16
Lekcja 31: Techniki negocjacyjne
Lekcja 32: Scenariusz negocjacji sprzedaży usługi transportowej