Program kursu

  • Pakiet 1

    Podstawy marketingu i rola zarządzania. Czym jest marketing, rola marketingu w przedsiębiorstwie, potrzebne definicje, marketing-mix, określenie roli zarządzania.

  • Pakiet 2

    Nabywca. Najważniejsza osoba w całym marketingu, segmentacja rynku, sztuka słuchania nabywcy, hierarchia potrzeb a stopa życiowa, proces podejmowania decyzji zakupu.

  • Pakiet 3

    Produkt i rynek. Cykl życia produktu, zarządzanie asortymentem i produktem, wprowadzanie na rynki nowych produktów, strategia budowania marki, znaczenie marki, serwis i obsługa po sprzedaży.

  • Pakiet 4

    Cena i strategie ceny. Analiza konkurencji. Cena a jakość, czynniki wpływające na cenę, metody ustalania ceny, miejsce dla konkurencji w budowaniu strategii firmy, wybór strategii funkcjonowania na rynku.

  • Pakiet 5

    Dystrybucja. Kanały dystrybucji, budowanie sieci dystrybucji, franchising – czym jest i jak wiele może być z niego korzyści, logistyka – zarządzanie dystrybucją.

  • Pakiet 6

    Promocja. Merchandising i promocje cenowe, sprzedaż bezpośrednia, sponsoring, b2b – business to business.

  • Pakiet 7

    Reklama a public relations. Reklama i współpraca z agencjami reklamowymi, public relations – współpraca z mediami, gdzie kończy się public relations, a zaczyna reklama, Prawo reklamy – co wolno, a co jest zakazane na rynku reklamowym.

  • Pakiet 8

    Badania marketingowe. Przygotowanie badania, wykorzystywane instrumenty pomiarowe, przyczyny błędów w badaniach, metody analizy zebranych danych, prezentacja wyników i ocena badań.

  • Pakiet 9

    Działania marketingowe w Internecie. Badania marketingowe prowadzone za pomocą Internetu, interaktywność i jej możliwości, wizerunek firmy na stronach WWW, handel za pośrednictwem Internetu, e-biznes.

  • Pakiet 10

    Telemarketing, metody skutecznej prezentacji. Czym jest telemarketing, organizacja telemarketingu, wady i zalety telefonicznej obsługi klienta, jak skutecznie przygotować prezentacje, modele prezentacji, jakie są środki skutecznej prezentacji i jak z nich korzystać, przygotowanie materiałów.

  • Pakiet 11

    Plan marketingowy. Na czym polega planowanie, cele marketingowe, analiza SWOT i inne instrumenty analizy, opracowanie strategii i środki jej realizacji – bieżące zarządzanie.

  • Pakiet 12

    Marketing wewnątrz przedsiębiorstwa. Zarządzanie a marketing wewnątrz firmy, budowanie identyfikacji z firmą, wsparcie zarządzania przedsiębiorstwem przez systemy informatyczne.

  • Pakiet 13

    Marketing osób. Marketing polityczny, kreowanie własnego wizerunku, jak sprzedać siebie, jak szukać pracy w dziale marketingu lub sprzedaży.

  • Pakiet 14

    Zarządzanie działem sprzedaży i marketingu. Style zarządzania, rekrutacja – kto ma szanse na pracę w takim dziale, planowanie i kontrola, motywacja, wynagradzanie.

Kliknij i odbierz PÓŁ kursu ZA DARMO