Program kursu
- Pakiet 1
Podstawy marketingu i rola zarządzania. Czym jest marketing, rola marketingu w przedsiębiorstwie, potrzebne definicje, marketing-mix, określenie roli zarządzania.
- Pakiet 2
Nabywca. Najważniejsza osoba w całym marketingu, segmentacja rynku, sztuka słuchania nabywcy, hierarchia potrzeb a stopa życiowa, proces podejmowania decyzji zakupu.
- Pakiet 3
Produkt i rynek. Cykl życia produktu, zarządzanie asortymentem i produktem, wprowadzanie na rynki nowych produktów, strategia budowania marki, znaczenie marki, serwis i obsługa po sprzedaży.
- Pakiet 4
Cena i strategie ceny. Analiza konkurencji. Cena a jakość, czynniki wpływające na cenę, metody ustalania ceny, miejsce dla konkurencji w budowaniu strategii firmy, wybór strategii funkcjonowania na rynku.
- Pakiet 5
Dystrybucja. Kanały dystrybucji, budowanie sieci dystrybucji, franchising – czym jest i jak wiele może być z niego korzyści, logistyka – zarządzanie dystrybucją.
- Pakiet 6
Promocja. Merchandising i promocje cenowe, sprzedaż bezpośrednia, sponsoring, b2b – business to business.
- Pakiet 7
Reklama a public relations. Reklama i współpraca z agencjami reklamowymi, public relations – współpraca z mediami, gdzie kończy się public relations, a zaczyna reklama, Prawo reklamy – co wolno, a co jest zakazane na rynku reklamowym.
- Pakiet 8
Badania marketingowe. Przygotowanie badania, wykorzystywane instrumenty pomiarowe, przyczyny błędów w badaniach, metody analizy zebranych danych, prezentacja wyników i ocena badań.
- Pakiet 9
Działania marketingowe w Internecie. Badania marketingowe prowadzone za pomocą Internetu, interaktywność i jej możliwości, wizerunek firmy na stronach WWW, handel za pośrednictwem Internetu, e-biznes.
- Pakiet 10
Telemarketing, metody skutecznej prezentacji. Czym jest telemarketing, organizacja telemarketingu, wady i zalety telefonicznej obsługi klienta, jak skutecznie przygotować prezentacje, modele prezentacji, jakie są środki skutecznej prezentacji i jak z nich korzystać, przygotowanie materiałów.
- Pakiet 11
Plan marketingowy. Na czym polega planowanie, cele marketingowe, analiza SWOT i inne instrumenty analizy, opracowanie strategii i środki jej realizacji – bieżące zarządzanie.
- Pakiet 12
Marketing wewnątrz przedsiębiorstwa. Zarządzanie a marketing wewnątrz firmy, budowanie identyfikacji z firmą, wsparcie zarządzania przedsiębiorstwem przez systemy informatyczne.
- Pakiet 13
Marketing osób. Marketing polityczny, kreowanie własnego wizerunku, jak sprzedać siebie, jak szukać pracy w dziale marketingu lub sprzedaży.
- Pakiet 14
Zarządzanie działem sprzedaży i marketingu. Style zarządzania, rekrutacja – kto ma szanse na pracę w takim dziale, planowanie i kontrola, motywacja, wynagradzanie.