Inne witryny Grupy Schouten & Nelissen

Program kursu

  • Pakiet 1

    Umiejętność porozumiewania się z innymi – klucz do sukcesu
    - Znaczenie komunikacji interpersonalnej
    - Na czym polega skuteczne porozumiewanie się
    - Błędy, jakie popełniamy, komunikując się z innymi – w domu, pracy i sytuacjach codziennych
    - Telefon, oficjalne polecenie czy rozmowa w cztery oczy – dobór metody komunikacji do celu i wymagań sytuacji
    - Skutki wadliwej komunikacji

  • Pakiet 2

    Mówienie i słuchanie – podstawowe umiejętności komunikowania się
    - Efektywna ekspresja – jak mówić, żeby inni nas rozumieli i chcieli słuchać
    - Zasady i reguły komunikacji werbalnej
    - Dlaczego inni nie zrozumieli, co chciałeś powiedzieć – zaburzenia komunikacji związane z osobą nadawcy
    - Sztuka nawiązywania pierwszego kontaktu
    - Umiejętność skutecznego słuchania – jak słuchać, żeby inni chcieli z nami rozmawiać
    - Słuchać i rozumieć klienta
    - Typowe błędy i bariery związane ze słuchaniem

  • Pakiet 3

    Poza słowami – komunikacja niewerbalna
    - Dlaczego komunikacja niewerbalna jest istotna
    - Umiejętne używanie mowy ciała w różnych sytuacjach życiowych
    - Jak skutecznie odczytywać gesty i język ciała
    - Zainteresowany ofertą czy nie. Rozpoznawanie nastawienia rozmówcy
    - Nie tylko ciało mówi – organizowanie biura i zajmowanie miejsca przy stole
    - Autoprezentacja – tworzenie określonego wizerunku i sprawianie odpowiedniego wrażenia

  • Pakiet 4

    Wpływ społeczny w komunikacji interpersonalnej
    - Dlaczego ulegamy cudzym wpływom
    - Podstawowe mechanizmy psychologiczne wpływu społecznego
    - Podstawowe techniki wpływu społecznego – jak wpłynąć na innych, jak inni wpływają na nas
    - Jak sprawić, by pracownicy i klienci zechcieli zrobić to, na czym nam zależy
    - Obrona przed manipulacją ze strony innych – w domu i w pracy

  • Pakiet 5

    Przekonywanie i perswazja
    - Czym są postawy i jak wpływają na nasze zachowanie
    - Jak skutecznie wpływać na zmianę cudzych postaw
    - Jak zachęcić do kupna i skutecznie nakłonić do działania
    - Jak zostać domowym politykiem
    - Cechy komunikatów perswazyjnych
    - Dyskusja – trudna sztuka

  • Pakiet 6

    Asertywność – w zgodzie z sobą i w dobrych stosunkach z innymi
    - Niezadowolony klient, niesolidny pracownik, krępująca propozycja – jak sobie z nimi poradzić
    - Zamiast płaczu, krzyku i złości – techniki zachowań asertywnych
    - Jak nie poddać się mobbingowi, poniżaniu i wykorzystywaniu
    - Wyrażanie krytyki, niezadowolenia i gniewu
    - Radzenie sobie z nieśmiałością i zakłopotaniem

  • Pakiet 7

    Radzenie sobie w sytuacjach trudnych i konfliktowych
    - Czy kłótnia może być uczciwa
    - Radzenie sobie w rozmowie z trudnym partnerem
    - Panowanie nad emocjami
    - Komunikacja w konflikcie. Techniki rozwiązywania konfliktów
    - Odczytywanie sygnałów zdradzających kłamstwo z głosu, ciała i twarzy
    - Problem w firmie – komunikowanie w sytuacji kryzysowej

  • Pakiet 8

    Negocjacje – sposób na dojście do porozumienia
    - Nakłonić, sprzedać, rozwiązać problem – jak dojść do porozumienia
    - Style negocjacji
    - Wady i zalety poszczególnych stylów
    - Bez sporów i targowania się – zasady negocjacji rzeczowych
    - Przygotowanie się do negocjacji

  • Pakiet 9

    Wystąpienia publiczne bez stresu
    - Przygotowanie i prowadzenie zebrań
    - Przemawianie do większej grupy słuchaczy
    - Profesjonalne przygotowanie się do wystąpienia
    - Jak nawiązać kontakt ze słuchaczami i mówić interesująco
    - Jak panować nad mową ciała

  • Pakiet 10

    Komunikacja interpersonalna w grupach społecznych
    - Czym jest grupa społeczna
    - Rodzaje komunikacji w grupach społecznych
    - Jak wygląda przepływ informacji w grupach i zespołach
    - Siatki komunikacyjne
    - Skuteczna komunikacja pomiędzy szefem a podwładnymi

  • Pakiet 11

    Różnice w komunikacji
    - Czy mężczyźni i kobiety komunikują się inaczej
    - Dlaczego nie możemy się porozumieć? O różnicach płciowych w komunikacji
    - Gesty zamiast słów – język seksu
    - Różnice kulturowe w rozpoznawaniu emocji i w komunikacji niewerbalnej

  • Pakiet 12

    Skuteczna komunikacja na co dzień
    - Jak dzięki usprawnieniu komunikacji wychodzić zwycięsko z codziennych sytuacji
    - Poprawa kontaktów międzyludzkich dzięki komunikacji
    - Egzamin i rozmowa kwalifikacyjna bez stresu
    - Skuteczny handlowiec i biznesmen
    - Korespondencja i poczta elektroniczna bez uchybień

Kliknij i odbierz PÓŁ kursu ZA DARMO