Program kursu
- Pakiet 1
Człowiek jako istota społeczna.
Psychologia stosunków interpersonalnych. Cechy i umiejętności niezbędne dla skutecznego negocjatora. Podstawy zachowania. Psychologiczne pułapki. - Pakiet 2
Podstawy negocjacji
Czym są negocjacje? Kiedy negocjujemy? Definicje negocjacji. Reguły negocjacyjne. Podstawy marketingu. Motywy zakupu, czyli elementy strategii nabywczych klientów. - Pakiet 3
Przygotowanie do negocjacji
Cele, cele pośrednie, cele alternatywne. BATNA. Planowanie. Mindmapping. - Pakiet 4
Przygotowanie do negocjacji
Organizacja pracy. Zarządzanie czasem. - Pakiet 5
Samoocena jako punkt wyjścia do negocjacji
Inteligencja. Inteligencja emocjonalna. Temperament. Typologia osobowościowa. Predyspozycje wynikające z różnic osobowościowych. Asertywność. - Pakiet 6
Komunikacja werbalna
Zasady sprawnej komunikacji. Rodzaje i rola pytań. Parafraza i informacja zwrotna. Kultura języka. Rola języka w procesie sprzedaży. - Pakiet 7
Komunikacja niewerbalna
Natura autoprezentacji. Taktyki autoprezentacyjne. Mowa ciała. Motywy autoprezentacyjne. - Pakiet 8
Wywieranie wpływu na innych
Sugestia a manipulacja. Narzędzia wywierania wpływu. Podstawy marketingu. - Pakiet 9
Negocjacje indywidualne
Predyspozycje indywidualne. Typy negocjatorów. Płeć mózgu i jej rola w negocjacjach. - Pakiet 10
Negocjacje zbiorowe
Czym jest grupa społeczna? Role grupowe i ich znaczenie w negocjacjach. - Pakiet 11
Negocjacje a przywództwo
Podstawy zarządzania zespołem. Style zarządzania a sposób negocjacji. Wizerunek społeczny człowieka zajmującego wysokie stanowisko. - Pakiet 12
Twórcze rozwiązywanie problemów
Co to jest kreatywność? Rola kreatywności w rozmowach handlowych. Techniki twórczego rozwiązywania problemów. - Pakiet 13
Negocjacje właściwe
Fazy negocjacji. Strategie. Triki negocjacyjne. Negocjacje na co dzień. - Pakiet 14
Negocjacje właściwe
Trudni negocjatorzy. Gniew – Twój przeciwnik w negocjacjach. Strach w negocjacjach. Trema, stres, nieśmiałość – czynniki wpływające na jakość negocjacji. Telenegocjacje. - Pakiet 15
Etykieta menedżera
Dobre maniery. Moda a elegancja. Bilety wizytowe. Prezenty. Prawa pierwszeństwa. - Pakiet 16
Negocjacje – podsumowanie
Elementy psychologii sprzedaży. Sprzedaż partnerska. Etyka w biznesie. Sztuka negocjacji, czyli każdy może stać się dobrym negocjatorem.