Program kursu

  • Zeszyt 1

    Ogólne wiadomości teoretyczne z zakresu psychologii
    Jak być dobrą matką i dobrym ojcem. Rozważania na temat roli rodzicielskiej i roli dziecka. Cele wychowawcze w rodzinie. Budowa scenariusza życiowego.

  • Zeszyt 2

    Rozwój psychiczny i fizyczny dziecka w okresie prenatalnym
    Ciekawostki z życia płodowego dziecka. Problemy emocjonalne matki w okresie ciąży. Przygotowanie do porodu.

  • Zeszyt 3

    Okres noworodkowy i niemowlęcy
    Rozwój psychiczny i fizyczny niemowlęcia. Problemy związane z opieką nad małym dzieckiem. Pierwsze dylematy wychowawcze. Problemy emocjonalne matki przebywającej na urlopie wychowawczym i pracującej.

  • Zeszyt 4

    Wiek poniemowlęcy (2-3 rok życia)
    Rozwój psychiczny i fizyczny dziecka. Metody wychowawcze właściwe dla tego wieku. Stymulacja rozwoju dziecka. Jak się bawić z dzieckiem. Karanie czy nagradzanie. Nieprawidłowości rozwojowe.

  • Zeszyt 5

    Wiek przedszkolny (4-6 rok życia)
    Jak przygotować dziecko do pójścia do przedszkola. Dylematy przedszkolne – jak dogadać się z „panią”; jak nakłonić dziecko do posłuszeństwa. Rozwój fizyczny, psychiczny i emocjonalny dziecka. Metody wychowawcze. Sposoby stymulacji rozwoju. Nieprawidłowości rozwojowe – sposoby zapobiegania i leczenia.

  • Zeszyt 6

    Nasze dziecko idzie do szkoły (6-7 rok życia)
    Co to jest dojrzałość szkolna. Zasady funkcjonowania zerówek i szkół podstawowych po reformie edukacji. Stymulacja rozwoju dziecka. Prawidłowości i nieprawidłowości rozwojowe.

  • Zeszyt 7

    Wiek młodszy szkolny (8-11 rok życia)
    Rozwój psychiczny i fizyczny. Cechy charakterystyczne wieku. Metody wychowawcze. Stymulacja rozwoju dziecka. Nieprawidłowości – sposoby ich korekcji; metody leczenia.

  • Zeszyt 8

    Okres dojrzewania (12-15 rok życia)
    Specyficzne problemy wieku. Jak opanować zbuntowanego nastolatka; jak ulżyć jego niepokojom. Rozwój psychiczny i fizyczny. Metody wychowawcze. Nieprawidłowości rozwojowe – jak reagować; gdzie leczyć.

  • Zeszyt 9

    Problemy okresu dorastania (16-19 lat)
    Dojrzewanie emocjonalne i społeczne. Rozwój psychiczny i fizyczny. Jak wychowywać. Jak utrzymać dobry kontakt z własnym dzieckiem. Napięcie emocjonalne – jak pomóc nastolatkowi. Nieprawidłowości rozwojowe i ich korygowanie.

  • Zeszyt 10

    U progu dorosłości
    Samodzielność. Jak kontaktować się z dorosłym dzieckiem. Układy rodzinne. Jak być teściową, teściem. Kiedy dzieci mają dzieci.

  • Zeszyt 11

    Zmiany jakości więzi emocjonalnych w rodzinie
    Metody wychowawcze zależnie od wieku dziecka. Pełnienie ról rodzinnych. Rodziny niepełne. Rozwód i co dalej.

  • Zeszyt 12

    Dziecko w grupie rówieśniczej
    Prawidłowości funkcjonowania grup społecznych. Na czym polega „moc” grupy. Subkultury młodzieżowe. Klasa szkolna jako szczególny typ grupy rówieśniczej. Miłość czy wojna – kontakty między rodzeństwem.

  • Zeszyt 13

    Zjawiska patologiczne w społeczeństwie
    Agresja; przemoc psychiczna, fizyczna i seksualna.

  • Zeszyt 14

    Patologia indywidualna
    Charakterystyka zjawisk. Sposoby pomocy (tu: nadpobudliwość psychoruchowa, wady wymowy, moczenie nocne, autoagresja). Stymulacja rozwoju. Trudności szkolne.

  • Zeszyt 15

    Patologia – uzależnienia
    Alkoholizm. Narkomania. Nikotynizm. Jak rozpoznać uzależnienie. Jak pomóc własnemu dziecku.

  • Zeszyt 16

    Dzieci specjalnej troski
    Charakterystyka, typologia. Specyficzne problemy. Dobór metod wychowawczych. Stymulacja rozwoju.

Kliknij i odbierz PÓŁ kursu ZA DARMO