Inne witryny Grupy Schouten & Nelissen

Kącik wiedzy

7 mitów na temat wczesnej nauki czytania
Wychowanie dziecka to wielka przyjemność i wielka odpowiedzialność. Wpływać na rozwój dziecka, czy pozwalać mu iść własną drogą? Rozbudzać pasje, czy pozwalać, by samo je kiedyś odkryło? I w końcu – podejmować takie czynności jak nauka czytania? Podejmować i to jak najszybciej! W tym artykule obalamy siedem najczęstszych mitów dotyczących nauki czytania u małych dzieci.

Nauka czytania – dlaczego dzieci nie mogą samodzielnie się tego nauczyć
Dlaczego dzieci, tak chłonne wiedzy o otaczającym je świecie, same nie uczą się czytać? Przecież język jest bardzo ważnym elementem tego świata. Jest również częścią człowieka, ponieważ człowiek nie może mieć myśli bardziej wyrafinowanych niż zasób jego słownictwa. Czyżby natura coś przeoczyła? Ależ skąd.

Nauka czytania – dlaczego dzieci tego nie lubią
Żyjemy w świecie informacji. Chcąc nadążyć za rozwojem cywilizacji, musimy szybko przyswajać duże ilości wiedzy i równie szybko tę wiedzę uaktualniać. Ilość informacji lawinowo rośnie, szybko zmieniają się też jej nośniki – począwszy od coraz rzadziej stosowanej kartki papieru, przez dysk komputera po kartę pamięci palmtopa czy telefonu komórkowego. Niezmienny pozostaje tylko fakt, że: czytania – jako źródła najlepszego sposobu pozyskiwania informacji – nic nie jest w stanie zastąpić.

Oczami dziecka, czyli jak niemowlęta uczą się świata
Kiedy ma się urodzić dziecko, mówimy, że „przyjdzie na świat”. To bardzo trafna metafora. Gdyby dziecko od razu miało świadomość, rzeczywiście mogłoby swoje odczucia porównać do odczuć przybysza, który wylądował na nowej planecie. Nieznanej, ale w większości przypadków na szczęście bardzo przyjaznej.

Kliknij i odbierz PÓŁ kursu ZA DARMO